Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 28 februari 2009 12:08

Nyss pratade med Emma, miss you!! Hoppas din nacke blir bra snart, annars får vi hemsöka gubben som krockade med oss.


Jag blev väckt 5.30 i morse, av att min älskade pojkvän höll om mig och pussade på mig -mys- Man kan inte vakna på ett bättre sätt men inte den tiden en lördag morgon.

Som att det var mys igår att spela tvspel och bara mysa(som om det inte är det enda vi gör) men iaf, lite extra mysigt!


Får se vad man ska hitta på idag, kanske blir bowla och middag senare :)

Men nu ska jag pussa på han snart så vi kan ta ut freddie på en långpromenad med bus och träning.


-Puss-

Av Anna - 26 februari 2009 22:48

Jag har inte haft lust att skriva på ett tag, har inte hänt så mycke heller!!

Freddie är ner rakad och jätte mysig ;) Han vill för det mesta ligga under täcket och sova med en,han är så varm och go. Vi passar verkligen på att vara ute när det är sol på dagarna, hämtar upp Dante och släpper lös dom på isen, Freddie gör mig så glad =)

Bokrea =) Har dock inte tagit mig tid att fara dit ännu, kanske beställer böckern istället. Nöter böcker,filmer och serier i sinne, det håller iaf tankarna på annat.


Danne & Nettan: Mina tankar finns hos er i morgon!

Emma: Du måste vila nu så du inte pajjar mer i nacken.

Pelle:  Du är så underbar så bättre finns inte!! -Kärlek-


-Puss-

Av Anna - 21 februari 2009 00:41

Jag har inte orkat äta denna vecka, knappt sovit heller.. har ingen koll på vilken dag eller vad klockan är, tisdagen lyckades jag sova men då sov jag från och till hela dygnet, minns ingenting av dom vakna stunderna. Jag har ändå bestämt mig för att försöka göra någonting idag(lördag?) Om jag inte stänger in mig för mig själv och fortsätter sjunka ner i djupet. Det finns så mycke från mitt förflutna som ingen vet någonting om, önskar man bara kunde deleta minnen men tyvärr får man leva med vad folk har gjort mot en...


Ni är få, men dom absolut bästa som finns, jag älskar er av hela mitt hjärta, glöm aldrig det!! Finns alltid här för er.


-Puss- (Vad händer när pulsen slutar slå?)

Av Anna - 20 februari 2009 18:43

Då har man fått veta idag att min "moster" (min morbrors sambo). Dom tog beslutet igår att skicka hon till Ume men där konstanterade dom att det gått för långtid och att vi inte ska räkna med att hon någonsin blir bättre än vad hon är nu. Hjärnblödningen var betydligt värre än vad man trodde från början. Hon är just nu förlamad i hela vänstra sidan, vilket öde.. Hon har då jobbat inom vården och tagit hand om andra människor, nu är det hon som får ligga där, kämpa för att leva!


Det känns så orättvist!! Allting känns så jobbigt just nu, klarar inte av att vara själv.. Önskar det fanns någonting som jag kunde göra!! Hatar att vara maktlös!!

Tack till mina underbara vänner som finns här för mig, även fast jag inte orkar prata just nu, för mycke som snurrar runt i mitt huvud. Jag älskar er!


-Puss-

Av Anna - 17 februari 2009 06:37

När man är vikarie får man vänja sig vid att man blir väckt på morgonen för att dom vill att man ska rycka ut på jobb. Men hur som helst så ringde dom å frågade om jag kunde jobba nu på dagen, och då vet jag att min bil startar inte när det är -20 utan värmare. Så säger det och då säger hon "men det är ju 30 minuter tills du börjar nog hinner du få den varm då". Jag har då inte sovit hemma och det tar 10-15 minuter till stan, jag ska lämna hunden och fixa lunch, när ska då bilen hinna bli varmt tyckte hon? Sist tog det dessutom 6 timmar innan den startade. Och för att koppla i bilen så måste man klä på sig och då är man lixom redan klar för att rycka iväg på jobb, så då hinner den inte vara ikopplad alls. 


Åååh vad irriterad jag blev nu!! Känner verkligen att jag måste fixa mig ett nytt jobb.. inte då bara pga dagens händelser, har haft lite intressanta samtal med andra vikarier på senaste så har blivit less på att dom behandlar oss hur som helst! Någon som vill ge mig ett nytt jobb? =)


Av Anna - 16 februari 2009 20:31

Fick ett telefonsamtal i morse, fick då veta att en nära anhörig fick en stroke i natt, hjärnblödningen sitter mellan stora- och lillahjärnan. Varför skickar dom inte hon till sunderbyn? Pite lasarett är ju knappt mer än en vårdcentral nu mera. I vanliga fall blir man skickad till sunderbyn för minsta lilla sak men inte nu, detta gäller ändå liv och död.

Hoppas dom gör någonting innan det är för sent!!
Du förtjänar inte det här, det gör inte vi anhöriga heller, det är bara 1 år sedan vi hade det jobbigt tillsammans, varför nu igen?

Mina tankar finns hos dina och mina anhöriga!!


Hur skulle jag orka med dom jobbiga studerna utan dig?  Min, min, min!!

-Puss-


Av Anna - 15 februari 2009 21:40

Inte har man gjort mer denna söndag än man gör andra söndagar, lång prommis med Pelle & Freddan, ätit middag och sett på film.

Seven pounds - den tycker jag att ni ska se.

Freddie har blivit ner klippt idag så nu är det kläder som gäller så fort vi ska utanför dörren, om han vill gå ut nå mer, han kanske skämms.


-Puss-

Av Anna - 14 februari 2009 22:51

Det är trångt i min säng när vi alla tre(Jag,Pelle & Freddie) försöker rymmas, den är bara 105cm, men det är ändå rätt mysigt :)

Idag har vi skött om Dante, har varit jätte roligt att ha två hundar träna med och dom älskar att få springa lösa i snön, är så roligt att titta på dom.

Vi bjudna på middag hos mina päron :) och vi har spelat tvspel med lillebror, han är världens bästa lillebror!


Snacka om att jag har fastnat med näsan i massa böcker, jag läser och läser och läser just nu, och snart är det bokrea så då blir det att shoppa :)


-Puss- (Du & Jag = Vi)

Ovido - Quiz & Flashcards