Alla inlägg under juli 2009

Av Anna - 30 juli 2009 21:22

Kom precis hem, har varit hos mina föräldrar heeela dagen, försökt att göra ingenting. Men nu när jag kom hem så insåg jag att det börjar vara riktigt tomt för det finns ingenting i köket, inga blommor eller gardiner, finns inte heller någon sängram eller något databord(ligger på golvet och surfar)

Längtar såå mycke till i morgon, som älsklingen sa "Det här är värre än det är för ett barn dagen före julafton" <- Han är sååå söt!

Jag har iaf äntligen sett att dom som har lägenheten har tagit sitt pick och pack, hoppas bara att dom inte glömde att städa! 


Måste börja leta efter några begagnade böcker på tradera, för jag har inte råd med en hög svíndyra böcker!

Om jag somnar nu är det snart morgon, funderar på att sätta mig i soffan på pitebo och vänta men då kommer väll nyckeln fem i tolv :( Bläää!! Jag hatar att vänta på sånt här!!!


-Puss- (Tålamod är inte alltid min starka sida)


Av Anna - 30 juli 2009 06:24

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag tycker att man borde skilja på det som är ditt och mitt, men då tänkte jag inte på att jag har två pojkar här hemma som har svårt för det.

Lillprinsen stjäl alltid strumpor, han snuttar på dom och sover med dom i ansiktet(usch), för han verkar dessutom tycka att ju skitigare- och mer illaluktande strumpor desto bättre. Han är inte sen på att norpa handdukar och andra underkläder heller så man får gömma allt sådan.

Sen favvo killen, varje natt snor han mitt täcke och kastar sitt egna på golvet, nog är det gulligt och mysigt så länge jag inte ligger och fryser!!

Och alla som känner mig vet om att jag har min absoluta favorit kudde, den snor han direkt han får chansen. Om jag halvlägger mig och tittar efter vad klockan är så snor han den direkt, och då sover han ju, så han måste ha en inbygd radar.

Iof så är nog mina favvo kuddar eftertraktade, jag glömde en kudde hos min store bror för x antal år sedan, och den har min svägerska vänligt men bestämt adopterat så jag har inte haft en chans att norpa tillbaka den.


-Puss- (Sååå trött men går inte att sova)

Av Anna - 29 juli 2009 21:03

Happ, då har man varit för duktig och då säger så klart ryggen emot, lyssnar jag inte på den så sprider det sig och hela kroppen skriker tillslut efter vila och det är där jag är nu.

Jag har inte tid att vila, det är så mycke jag måste göra.

Men nu ska jag faktiskt ta mig en dusch och sen försöka sova, jag har ringt och sjukanmält mig så att jag förhoppningsvis får tillbaka lite ork inför flytten,

för lillpojken har gjort lite protester åt allt kaos här hemma så det måste gå undan denna gång!!

Jag behöver få sova, men det är nästan omöjligt, någon timma bara sen går det inte mer... måste komma på någonting som gör att man somnar lite lättare, och idag är inte ens spikmattan hemma :/ Jag hade verkligen behövt den idag!!


Slut gnällt nu, imorgon är det en ny dag, fixa det sista, köra några saker och tvinga någon att massera min rygg ;)


-Puss- (Min familj är sjukt bra!!)

Av Anna - 28 juli 2009 20:55

Nu är nästan allting ner packat, det känns så sjukt skönt att det värsta nästan är över, eller jag "slipper" bära och köra sakerna på fredag så jag får koncentrera mig på att jobba nu i 3 dar. Sen är det fullt ös att packa upp allting och jag hoppas vi lyckas kasta lite mer saker =)


Min svärmor kommer på fredag och hälsar på, hur tusan hon nu vågar komma och hälsa på då, det kommer se HEMSKT ut!!! Men det kanske inte kommer se värre ut än när favvo killen bodde själv ;P

Sen på lördag em/kväll så har vi blivit bortbjudna på middag till min svärfars tjejs stuga(om jag nu inte yrar) Vi lär ju inte kunna äta hemma och då får Freddie springa och leka med alla hundarna så då behöver han inte bli rastlös och orolig när vi packar upp och har oss.

Söndag ska vi till salmis på hundträff + ikea :) Så då kommer freddie få busa med ännu mer hundar så han kommer nog få en toppen helg även om vi kommer ha fullt upp med flytten.(Hur tusan vi då ska hinna göra någonting)


Tror jag ska be lillebror städa ur lägenheten åt mig, eller är bara toaletten och golvet kvar. 9 åringar är inte så dyra när dom jobbar :P


-Puss- (Saknar min favvo kille!!)


Av Anna - 27 juli 2009 23:05

Hoff, idag har jag verkligen burit, dragit, slitit och bråkat med massa flyttkartonger. Har även tömt hela köket,tvättat och kört en massa kartonger till garaget, fönstrena är putsade(4 av 6 iaf).


Sen när det blev dags för en kvälls promenad så han vi inte så långt när Freddie började halta, så jag kollade tassen och såg en spricka med någonting i, när vi kom hem igen så tog jag fram pincetten och fick gräva ut någonting som mest troligt var en pytteliten glasbit.

Jag är verkligen imponerad av att han låter mig hålla på med han utan ett ord, för jag fick verkligen pilla och gräva för att få ut glasbiten och tidigare i sommar när stygnen skulle bort så låg han bara där och lät mig hålla på.

Hade jag varit han hade jag ylat eller gömt mig ;P


Nu ska jag fortsätta packa sen fortsätta läsa en jätte bra bok, dock är jag hungrig nu och jag kan inte äta pga att jag har kört iväg med allting :/

-Puss-  

Av Anna - 26 juli 2009 22:14

Jag har insett at jag hatar att flyttpacka!!! Det känns ungefär som att jag packar, packar och packar och med tanke på hur mycke saker som fortfarande är kvar så måste någon packa upp mina saker lika fort för det verkar inte ens minska :/

Sen så får jag ju inte bära tungt nu för tiden och hur packar man porslin lätt? 

Så jag kommer nog vara död efter allt slitande och bärande, fast kommer lätt vara värt det när jag och favvo killen har kommit i ordning i vårat hem ;)

Snart kastar jag ner allt som är kvar i en jätte storkartong så får jag hyra en lyftkran för att få ut den men då lär den gå antagligen gå sönder.

Bra flytt idéer mottages snarast  :)


Av Anna - 26 juli 2009 21:15

Nu är den här 7 dagars veckan över, eller alla veckor har ju 7 dagar men inte alltid man jobbar 7 dar men nu är jag eventuellt ledig i två och det kan verkligen behövas eftersom onsdagkväll måste jag ha packat ner allting som jag äger och har.

Men det uppstår vissa små problem som att dom mindre kartongerna alltid tar slut och att jag fastnar med ena ögat på filmen som är på tv ochförsöker samtidigt hålla på i köket men jag kan inte se runt hörnet :P


Idag har jag träffat Therese, som att jag längtar tills vi får lite tid över till att umgås, en riktig tjej kväll jag T och Malin skulle verkligen inte sitta fel. Fast att få umgås med Nettan Pe och Emma skulle jag inte heller klaga över men alla jobbar eller har fullt upp nu när det är sommar och jag är ju inte bättre själv.


Nu ska jag slita fingrarna från tangentbordet och sätta dom i packningsarbete.

-Puss- (Är det bara jag som äger SJUKT mycke nödvändiga saker?)

Av Anna - 25 juli 2009 21:42

Just nu jobbar man,eller helt ärligt ligger jag hemma i sängen med den bärbara på en stol.. Började jobba 16 men eftersom varken jag eller Torun ville gå på pdol så fick vi åka hem 19 och kanske ska vi börja om 23, annars får vi vänta på att det ska bli morgon =)

Man kan ju hoppas på det senare eftersom vi båda två ska upp tidigt i morgon bitti. Jag saknar dock att jobba som personlig assistent, vet inte om jag vill jobba som det eller som uska, vi får se vad som händer.


Nu ska jag och mina älsklingar se film och sen iväg mot stan igen.

-Puss-(Fy vad jag längtar efter att få flytta!!)


Ovido - Quiz & Flashcards