Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 31 mars 2009 06:45

Dagen idag, 16.38 *wiie*

Jag tror att det kommer bli en perfekt dag, dock ska jag iväg och jobba nu först och jag hade väldigt gärna fått sova en stund till men hunden ville ut först så ;)


-Puss- (Birthday child)

Av Anna - 30 mars 2009 09:16

Det blev inte så bara med 12 timmars pass i helgen, för min stackars hund åkte på rejäl magsjuka, så vi har fått springa ut med han minst varannan timma hela natten lördag till söndag. När han inte hade ätit på 1½ dygn så lugnade det ner sig och vi lyckades få han till att hålla ut i 12 timma till innan han fick 2tsk morotspure.  Han har fått behålla det över natten så nu får han äta lite men ofta. Han tror dock att han håller på att svälta ihjäl för han är så sjukt hungrig(Han har aldrig varit hungrig förr, bara snåltarmen som alltid vill ha) Men köpte iaf massa fil, barnmat och hårdbröd så att hans mage får vänja sig vid mat igen.


Så blev tungt att jobba 12 timmar, sova pytte lite och sen iväg å jobba 12 timmar till, dessutom köra med sommardäck på all is och snö som behagade att komma ihelgen *suck och morr*


Nu är det nära *wiie* Måste hämta min tårta idag, och även städa(önskar det gick att tvätta) och annat inför morgon dagen. Dock protesterar min rygg så måste kanske blinka med ögonfransarna åt favvo killen, jag fyller ju faktiskt ååår ;P

-Puss- (Jag älskar de mina)

Av Anna - 27 mars 2009 12:17

Att det alltid ska vara så att när man har planerat att göra någonting så åker man på massa jobb och man kan ju inte tacka nej heller.

Jag hade tänkt fylla år i helgen, fira med lite alkohol och goda vänners sällskap men jag får helt enkelt flytta på det till nästa helg(Fast det kanske man inte borde säga så högt)

Tur iaf att det nu bara är 3 arbetspass(30 timmar) kvar på denna vecka, sen så kanske man får sova ut en dag eller två... om jag nu inte hamnar i en period där jag bara får vara ledig en dag åt gången lite nu och då, fast jag klagar inte. Det är ändå rätt skönt när man får jobba en hel massa, eller iaf känns det riktigt bra när pengarna rullar in på kontot :)


Och snart kanske jag får tillbaka min bil som har varit och fått sig en hel renovering, så nu kanske den fungerar lite bättre :)


Nej nu ska vi lilla familjen ta en promenad och sen blir det att köpa hund mat innan jobbet. Ska föresten försöka hälsa på lite vänner nu under helgen så  rätt som det är plingar jag på dörren :P


-Puss-

Av Anna - 24 mars 2009 16:13

Nu har jag läst senaste boken av Camilla Läckberg, vet inte riktigt vad jag tyckte om slutet men jag har haft svårt att slita mig från att läsa.

Så nu får jag se vilken bok som står på tur, läser hela tiden nu för tiden, läser och jobbar. Fast jag har tagit en paus  i mitt serie nötande då istället, men bra att ha serier att nöta till vintern och när det regnar :) (Fast jag vill helst inte ha något regn till sommaren)


Medans jag jobbade idag så fick jag 5 till dar att jobba på 7 minuter :) Svårt att förklara när man inte vet vad jag pratar om *hehe* Det är grymt skönt med massa jobb, så att man har råd att leva, dock får jag skjuta på mitt födelsedags firande :(


-Puss- (Mina pojkar är underbara!!)

Av Anna - 22 mars 2009 22:58

Fredag kväll jobbade jag ju natt, var pigg och det var sol lördag på dagen så jag somnade inte förens mina pojkar gick ut och städade bilen, jag vaknade till någon timma senare - åt middag såg robinsson och slocknade i sängen med min älskade Freddie i ansiktet.
Sen blev jag väckt 1 på natten av att någon berättade för mig att min hund tycker om mig mer än någon kan tycka om någon annan -söt- Min hund avgudar verkligen mig och man märker så väl när han saknat en!

Ja iaf så vaknade jag av väckaren söndag morgon, for på jobbet- jobbade 14 timmar hem till mig för å duscha och sen vidare till favorit pojken.

Och nu är klockan mycke så jag ska gå och lägga mig så jag orkar till jobbet i morgon, tur jag inte nappade på att följa Robert & Mika när dom skulle iväg och fota inatt, men det hade varit riktigt kuuul!!!


-Puss- (Ett liv utan mina pojkar hade varit fattigt!!)

Av Anna - 20 mars 2009 18:55

Så typiskt av mig att vakna tidigt den dagen jag borde sova länge, så jag har gjort ett x antal försök att sova men jag har misslyckats  :( Men jag har hunnit se filmen "Mirrors" - små läskig men bra film, var smart att jag såg den nu på dagen och inte i natt på jobbet för då hade jag nog varit lite rädd *hehe* Ser dock fram emot att få jobba natt, då får man tid till att läsa, lösa korsord och nöta serier, man måste dock ta med sig datorn på helgerna för då är det kasst på tv på nätterna, dom visar betydligt bättre program på vardagsnätterna! Så jag efterlyser bättre tvprogram/filmer på helgkvällar/nätter!! :)


-Puss-



Av Anna - 19 mars 2009 23:14

Det tog nästan ett år efter att jag hade köpt boken som jag började läsa den, men idag läste jag ut "Män som hatar kvinnor" så nu får vi se när jag och favvo killen ska se den på bio, ska bli riktigt spännande att se vilken som jag tycker är bättre(filmen eller boken). Men jag tyckte verkligen att boken var bra så den rekomenderar jag :)


Jag har nyss varit ute på kvälls promenad för att se om jag kunde bli lite piggare, men icket :/ Jag måste vara uppe lite längre idag så jag inte är död i morgon när jag ska jobba natt, men det ska nog gå bra när man kan ta med sig datorn, korsord och en bra bok eller två :)


Favvo killen har redan lagt sig så  tror att jag ska ta och krypa ner och börja läsa en ny bok, tror att denna gång blir det Camilla Läckbergs "Sjöjungfrun", jag har läst hennes andra böcker så ska bli kul att läsa fortsättningen.

-Puss- (Besluts ångest om utbildningar)

Av Anna - 14 mars 2009 23:22

Idag är det morfars födelsedag så idag är det klänning som gäller för min del,sen har jag och favvo pojken varit på graven,tänt ljus och tänkt lite.  Saknar min älskade morfar så sjukt mycke!!

Tack för dom åren jag fick med dig, du gjorde så mycke för mig som du inte vet om. Det finns inga dagar som jag inte tänker på dig, men jag försöke se det från den ljusa sidan, du är med de dina och du älskar mig oavsett var du är, och just nu är du på en bättre plats än där du var i slutet av ditt liv här hos oss.

En del av dig kommer allid finnas kvar i mitt hjärta, våra sista stunder finns för alltid i mitt liv!

Ovido - Quiz & Flashcards