Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 4 december 2008 13:13

Har äntligen fått tummen ur och börjat läsa en bok som farmor sa att jag måste läsa, Grabben i kuvösen brevid skriven av Jonas Helgesson.

Som jag skrattar när jag läser, snacka om härlig kille :) Rekomenderar den varmt, men tyvärr som alla andra riktigt bra böcker så tar den slut för fort.

Eftersom jag fortfarande bor i kartonger så kommer jag inte åt min hög med olästa böcker, så vad ska man sen läsa? Måste ju köpa nya då ;)

Stor fördel med att inte ha någon sambo, ingen som gnäller på att ens böcker tar massa plats och tycker att man lika gärna kan ge bort/kasta bort dom när man har läst dom.

Dock lär jag behöva någon riktigt praktisk bokförvaring när jag flyttar, någon med några smarta ideér?


Det kom en glädje tår idag, eller dom var flera och kom i flock. Du gör mitt liv så mycke lättare bara genom att finnas till. Du ska veta att du behöver inte laga mat åt mig, dela med dig av din säng och täcke, låna ut din bil, pussa på mig, dela med dig av dina 5min varm vatten, lyssna på all skit jag säger när jag är arg/ledsen/rädd.

Jag klarar mig alltid så jag hoppas att du gör det för att du vill, inte för att du känner att du måste.

Du är en stjärna på min himmel!!


-puss- (Änglar låter feminint!)

Av Anna - 3 december 2008 12:06

Först ringer väckarklockorna i en hel evighet, inte jag som ska kliva upp utan favvo killen som ska iväg på jobbet.

Jag har tur även idag att han inte behöver bilen, för  lite senare ringde mamma och väckte mig för att surra om bilar, så ikväll ska jag och kolla på en :)

Blev lite kär i en bil, fast är liiite långt bort för att titta på den men visste man den var så fin som den verkar skulle jag nog inte tveka att åka dit och hämta den!

Ska egentligen till skolan oxå men får se om jag hinner med det, är verkligen inte sugen och måste ju lämna tillbaka favvo killens bil oxå.


I fredags fick jag ju tillbaka min mobil från rep, men i lördags blev den störd igen så igår var jag och lämnade in den igen. Hoppas dom kan fixa till den den här gången! Inte spec givande med en telefon som stänger av sig och som man ändå inte kan ringa med.


Har tackat ja till en lägenhet så får vänta och se om jag kommer få den, annars får jag fara och titta på en annan, men vet inte riktigt om jag vill bo i bersika...


-Puss- (sötsak)

Av Anna - 2 december 2008 10:49


Tack Therese, Emma & Nettan för att ni finns i mitt liv i vått och torrt och stöttar mig! Ni är underbara!!


Jag är en fighter så jag överlever alltid, på något sätt klarar man av allt även om det inte känns så för stunden.


Jag fick piggelin till frukost idag ;) har även tillgång till bil så jag ska nog iväg och handla om en stund :) Funderar även på att kolla var en lägenhet är...


Sen det konstigaste bytet, hembakta bullar mot rikigt älgkött! Vem vinner på det bytet?


Tur för dig att du visade dom bra sidorna först, och att jag tycker om dig, annars hade jag sagt allt det dära jag tänkt!


-Puss-

Av Anna - 1 december 2008 15:28

So many times I was alone I couldn't sleep
You left me drowning in the tears of memory
And ever since you've gone, I found it hard to breathe
Cause there was so much that your heart just couldn't see
A thousand wasted dreams rolling off my eyes
But time's been healing me and I say goodbye

Cause I can breathe again, dream again
I'll be on the road again
Like it used to be the other day
Now I feel free again, so innocent
Cause someone makes me whole again for sure
I'll find another you

Could you imagine someone else is by my side
I've been afraid he couldn't keep myself from falling
My heart was always searching for a place to hide
Could not await the dawn to bring another day
Your not the only one so hear me when I say
The thoughts of you that just fade away

Cause I can breathe again, dream again
I'll be on the road again
Like it used to be the other day
Now I feel free again, so innocent
Cause someone makes me whole again for sure
I'll find another you

Sometimes I see you when I close my eyes
You're still apart of my life

But I can breathe again, dream again
I'll be on the road again
Like it used to be the other day
Now I feel free again, so innocent
Cause someone makes me whole again for sure
I'll find another you
I'll find another you


(En helt underbar låt!)

Ovido - Quiz & Flashcards