Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 9 maj 2009 19:41

Varje spelare skall ta med sin egen utrustning, vanligtvis en klubba och två bollar.Spel på banan måste godkännas av banägaren.
Till skillnad från utomhusgolf skall man försöka få klubban i hålet och hålla bollarna utanför.
För så effektivt spel som möjligt bör klubban ha ett styvt skaft. Banägaren förhåller sig rätten att undersöka skaftets styvhet innan spelet börjar.
Banägaren har rätt att begränsa klubbans längd för att undvika skador i hålet.
Poängen med spelet är att stöta så många gånger som möjligt tills banägaren är nöjd och spelet är fullbordat. Misslyckas man med detta kan man nekas tillstånd att spela på banan igen.
Det anses som dåligt uppförande att börja spela på hålet direkt. De mer rutinerade spelarna tar tid på sig att beundra banan med speciell uppmärksamhet på välformade bunkrar.
Spelarna varnas att nämna andra banor de spelat på eller regelbundet spelar på för ägaren till den aktuella banan. Upprepade banägare har av denna anledning skadat spelares utrustning.
Spelare uppmanas ha ordentliga regnkläder för evetualitetens skull.
Spelare bör försäkra sig om att deras match är ordentligt inbokad, speciellt när en ny bana spelas för förska gången. Tidigare spelare har blivit irriterade när de upptäckt att någon annan spelar på den bana de anser vara deras.
Spelare bör inte förutse att banan alltid är tillgänglig för spel. Vissa spelare känner sig besvärade när de upptäcker att banan för tillfället är under reparation. Spelare råds att vara extra taktfulla i denna situation. Mer avancerade spelare finner alternativa spelsättnär så är fallet.
Spekare råds att anhålla om banägarens tillstånd innan han försöker sig på det bakre nionde hålet.
Långsamt spel uppmuntras men spelare bör vara beredd på att fortsätta i snabbare takt, åtminstone temporärt, om banägaren så önskar.
Det uppfattas som en enastående prestation att spela på samma hål flera gånger under en match.

Av Anna - 7 maj 2009 22:46

Fick tillbaka min telefon i tisdags :) Men gissa då vad som hände idag när jag skrev ett sms, jo ja inser att det ären knöl under knapparna och att det kommer ljus där det ska vara tätt, så nu kan jag ta bort knapparna och det är inte meningen. Grejjen är ju att detta beror på att dom har bytt den här saken under knapparna(dom har å andra sidan bytt allt på min telefon).

Så nu förstår jag inte varför jag inte kunde ha fått en ny med en gång,lätt att jag vill ha ut för sveda och värk :P

Ska lämna in den i morgon så lär jag få en ny snart, för en fjärde gång på rep går jag inte med på, så det så!!!



Av Anna - 6 maj 2009 23:00

1. Hur gammal är du om fem år? 30 år

2. Vem var den sista du träffade? Freddie :) 
3. Hur lång är du? 1.60
4. Vilken var den senaste film du såg? Sex and the city filmen
5. Vem ringde du senast? Min telefon är trasig
6. Ditt senaste sms och till vem? Till favvo pojken

7. Vad är helgens planer? Se fotboll,åka till Lule, träna hund och umgås med favvo
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Idag
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du idag? 05.30 (på min lediga dag)
13. Har du någon gång hittat en katt? Beror på hur man ser det..
14. Vilken är din favoritplats? I favvokillens famn ;)
15. Vilken plats föredrar du minst? Trånga utrymmen
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Beror på om mina drömmar har slagit in 
17. Vad skrämde dig som barn? Okända läskiga männ

18. Vem fick dig att skratta senast? Lillebror och favvo killen
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej nej 
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror väll ändå på

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra
23. Hur många landskap har du bott i?  Norrbotten

24. Har du någon gång spytt på någon? Nej
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Sockar
26. Är du social? Jo när jag är på det humöret 
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Massa saker
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Nej
31. Vad dricker du till frukost? Äter sällan frukost
32. Sover du på någon särskild sida? Den sidan som gör minst ont

33. Kan du spela poker? Njae
34. Tycker du om att mysa? Ja
35. Är du en beroendemänniska? Jo det är jag 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jo flera stycken 
37. Vill du ha barn? Ja självklart!!
38. Kan du några andra språk än svenska? Jopp

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej inte det
40. Föredrar du havet eller en pool? Beror på var jag är
41. Vad spenderar du helst pengar på? Inredning, Freddie, favvo pojken, böcker och kläder :P
42. Äger du dyra smycken? Nej
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Mammas bullar
45. Vem är den roligaste människan du känner? Finns många i min omgivning

46. Välj ett ärr på din kropp? I pannan från en bildörr 
47. Vad har du för ringsignal? Den är ju trasig så den är tyst 
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Jo bla min dopklänning

49. Flirtar du mycket? Nej inte det
50. Vart togs din profilbild? 
51. Kan du byta olja på bilen? Har inte provat :P 
52. Har du fått fortkörningsböter?
53. Vilken var den senaste bok du läste? Twilight serien 
54. Läser du dagstidningen? Ibland
55. Prenumererar du på någon tidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Dansar i bilen? Jag sitter när jag kör & åker.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM tror jag 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? I dagboken på jobbet

59. När var du i kyrkan senast? Morfars begravning förra året :/

60. Vilka personer utmanar du? Alla som läser och inte gjort detta

Ovido - Quiz & Flashcards